Roadtrip! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Bas Dohmen - WaarBenJij.nu Roadtrip! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Bas Dohmen - WaarBenJij.nu

Roadtrip!

Door: Basje

Blijf op de hoogte en volg Bas

05 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Berkeley

Na een lange week niets meer van me te hebben laten horen heb ik eindelijk weer een mooi verhaaltje. Dit weekend had ik met Inge, Koen, Rik en Arne (The Dutch Team) een roadtrip naar LA georganiseerd. Donderdagavond kwam het goede nieuws dat we een andere auto kregen dan dat we hadden besteld. Een dikke CADILLAC!! Zie het volgende filmpje hoe we rijden door Beverly Hills ( http://www.youtube.com/watch?v=26mb6rptlkQ ). Met alle nieuwe snufjes voorzien voegde deze auto wel iets extra’s toe aan het weekendje. Vrijdagochtend meteen na het ontbijt gingen we erop uit. De eerste stop werd gemaakt in Monterey, daarna door naar Big Sur en vervolgens overnachten in Pismo Beach. De sfeer zat er goed in onderweg en we hadden een prachtig uitzicht op de kust van California. Pismo Beach was dan wel niet echt “The place to be” maar omdat we het erg gezellig hadden maakte ons dat niet zoveel uit. Na genoten hebben van een echt gratis continental breakfast (een jus d’orange met een vieze oude muffin) konden we weer op pad. Santa Barbara was de laatste bestemming voordat we verdergingen naar LA. Weer een erg mooie stad met vele palmboompjes en een lang strand. Bekijk de fotootjes maar, want dat is een stuk leuker dan een saai verhaaltje te lezen ;) . Onze eindbestemming werd in de middag bereikt om een uurtje of drie. We hadden een sublieme tip gekregen voor een goed hotel (van de man die naast ons aan tanken was :P ). Het zag er veels te luxe uit voor een paar arme studentjes, maar we gingen toch maar even vragen naar de prijzen. De prijs bleek de helft te zijn van het motelletje van de dag ervoor: dat was een erg mooi meevallertje. In de namiddag gingen we lekker tsjille op Venice Beach om daar een duikje in de prachtige oceaan te maken. s’Avonds nog effe lekker eten in een restaurantje en plonsen in het verwarmde buitenbad en mijn dagje was weer eens perfect. Zondag gingen we LA in om Hollywood te zien, Beverly Hills en alle touristische plaatsjes. LA is echt de stad die je je voorstelt bij Californië: Zonnetje, palmboompjes en mooie vrouwtjes. Maar aan alles komt een eind en in de middag werd het weer tijd om terug te gaan. Een lange rit van 720 km terug naar Berkeley. Onderweg hadden we een erg lange file die er voor zorgde dat we om 3 uur ’s nachts thuis kwamen. Conclusie: een super weekend!
Op het programma deze week staat: vanavond nog een keer naar Batman, maar dan in een IMEX bios. Woensdag (morgen) dagje naar Stanford University, Zaterdag naar Alcatraz en volgende week wordt weer hard studeren!
En om effe op te scheppen :D en te bewijzen dat ik niet alleen feestvier heb ik als resultaat voor mijn midterm 99 out of 100 points (hoogste punt van alle 240 studenten die het vak volgen) :D .

CHEERS!

Basje

• 05 Augustus 2008 - 21:14

Iris:

Basje:D
    Super gedaan je punt!!!!!
    Echt goed!
    Nou, zo te lezen heb je het echt leuk daar, je komt toch wel nog terug he??:P
    Ik ga maar eens je foto's bekijken en aangezien jouw dag pas begonnen is: fijne dag!!!
    xxx

• 06 Augustus 2008 - 14:41

Mike:

ey patsertje, goed gedaan met die midterm!!..ben super trots op je!..ik hoop dat je over stanford en alcatraz nog even wat laat weten..heel veel plezier nog daar en geniet er van! hou van je.. je broer

• 08 Augustus 2008 - 17:12

Tessa:

Hey Basje..
    goed gedaan!
    Kgloof dat je t wel naar je zin hebt...geniet er maar lekker van!
    xoxo TESSA

• 13 Augustus 2008 - 07:41

Mike:

Lief broertje, heel veel succes daar met het examen!!.. maar ik heb alle vertrouwen in je.. dikke kus en tot snel, je broer