Aankomst in Berkeley! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Bas Dohmen - WaarBenJij.nu Aankomst in Berkeley! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Bas Dohmen - WaarBenJij.nu

Aankomst in Berkeley!

Door: Basje

Blijf op de hoogte en volg Bas

08 Juli 2008 | Verenigde Staten, Berkeley

Veilig en wel aangekomen zit ik nu eindelijk mijn tweede verhaaltje te typen, maar dan 8500 kilometer verder :D . Zondagmorgen in alle vroegte waren mijn ouders en mijn zus mij gaan brengen naar Schiphol waar we om 8 uur s’morgen al waren aangekomen. Na samen een terrasje hebben gepakt en op het dakterras wat vliegtuigjes gekeken te hebben was het zover om zelf ook afscheid te nemen. Toch een beetje zenuwachtig, wetend dat ik de komende 6 weken alles zelf zal moeten regelen. Ik had een uurtje vertraging door technische storingen en de vlucht was een beetje krapjes dus was blij toen ik om 1 uur in de middag aankwam op San Fransisco airport. Gelukkig geen problemen bij de douane en een halfuurtje later zat ik al op weg in de trein (noemen ze hier BART) naar Berkeley. Op het trein station in Berkeley ontmoette ik 2 meiden en een jongen (kwamen ook uit Nederland) die ook net waren gearriveerd en ook hier waren voor de summersession. Om 4 uur was ik dan eindelijk in het International House op de campus waar ik deze komende 6 weken verblijf. Alles werd heel netjes geregeld en ik werd goed geholpen. Al mijn spullen had ik snel op mijn kamer gedropt, zodat ik me effe snel kon douche, want daar was ik wel aan toe na die lange reis. Mijn roommate was toen inmiddels ook al aangekomen, die tot nu een heel aardige gast is. ’s Avonds was ik uitgaan eten met wat mensen die ik al ontmoet had hier. Gisteren was dan mijn tweede dagje die volgepland stond met welcome meetings, een eerste les en ’s avonds naar de pub. Die eerste les bleek niet door te gaan en zal dus vandaag om half 4 zijn, ben benieuwd. Het boek wat ik nodig had kostte 170 dollar dus dat vond ik wel erg prijzig vergeleken met wat de boek in Nederland kosten. Ik heb na deze eerste twee dagen al ontzettend veel mensen leren kennen, waar ik de meeste namen al weer van vergeten ben. Elke keer als je in de lift stapt maak je hier weer nieuwe vrienden en dat is echt super. Eten is goed, lekker weertje, wat wil je nog meer. Het hippie gehalte van de stad ligt ook erg hoog, veel zwervers die aan het relaxen zijn in het park, en de protesten tegen volgens mij alles waar maar tegen te protesteren valt. Zo was er toen ik aankwam ook een protest zie foto’s (save the oaks hahaha). Nou hier is de dag voor mij net begonnen, dus we zullen zien wat ik weer allemaal mee maak hier en ik zal ergens deze week weer een berichtje achter laten.

Liefs,

Basje

  • 08 Juli 2008 - 17:48

    Pap:

    Hoi Basje, leuk die foto,s en je verhaal. Super als je ons op deze wijze op de hoogte houdt.
    Ik zit tegenwoordig ook op MSN. Toch wat voor die ouwe he?

    Liefs pap, hoor weer van je xxxx

  • 08 Juli 2008 - 18:40

    Jaimy:

    Hey Basje,
    Goed om te lezen dat je bent aangekomen!Zo te horen wordt het in ieder geval een geweldige tijd. Hoop dat je ons op de manier op de hoogte blijft houden zodat we je toch nog een beetje hier hebben ;)!

    Groeten Jaim

  • 08 Juli 2008 - 20:45

    Iris:

    Basje:D
    Fijn dat je goed daar bent aangekomen!
    Hopelijk heb je een hele leuke tijd daar en natuurlijk blijf ik je 'blogs' (dat zijn ze toch echt..) lezen!

    Kus Iris (uit het koude en regenachtige Nederland!)

  • 09 Juli 2008 - 05:23

    Mike:

    Ey broertje, ben blij te horen en te zien dat alles goed gaat daar.. wel beetje bijhouden hier he!.. doe je Zwitserse buurman maar de groetjes! x je broer

  • 10 Juli 2008 - 05:37

    Pap:

    He Bassie, super dat je ook je laatste toets gehaald hebt. Kreeg je sms je vanochtend half 8. Probeerde je nog op msn te bereiken maar dat lukte niet meer. Was je er wel op? Wellicht spreek ik je vanavond?
    Liefs pap

  • 10 Juli 2008 - 05:59

    Mike:

    Ey broertje, ik lees net dat je je toets gehaald hebt!.. had weer eens niet anders van je verwacht maar toch proficiat he :).. ey maar ik wil wel weer eens een nieuw verhaaltje lezen dus doe eens even lief :D x je broer

  • 10 Juli 2008 - 14:27

    Tante Riny:

    Hoi Bas,
    veel groeten van ome Guus en tante Riny.
    Have a nice time in the States.
    Doei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Mijn eerste reis

Studiereis

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2008

Laatste berichtje uit Berkeley!

05 Augustus 2008

Roadtrip!

23 Juli 2008

Take me out to the ball game!

20 Juli 2008

Dagje Fietsen!

13 Juli 2008

WEEK NR. 1
Bas

Studiereis

Actief sinds 15 Juni 2008
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 34266

Voorgaande reizen:

06 Juli 2008 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: