WEEK NR. 1 - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Bas Dohmen - WaarBenJij.nu WEEK NR. 1 - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Bas Dohmen - WaarBenJij.nu

WEEK NR. 1

Door: Basje

Blijf op de hoogte en volg Bas

13 Juli 2008 | Verenigde Staten, Berkeley

Het eerste weekje zit er al weer op. Het gaat ontzettend snel voorbij hier allemaal, maar lijkt toch of ik er al een hele tijd zit. Ik heb veel mensen leren kennen en veel nieuwe ervaringen opgedaan in dit korte weekje. Afgelopen vrijdag had ik afgesproken met Max (Duitse studiegenoot) en was ik naar zijn oom en tante gegaan die hier les geven en in de buurt wonen. Na wat rond gereden te hebben in Berkeley, gingen we bij hem lunchen. Het eerste echte huis wat ik hier van binnen zie. En dat was ongeveer in dezelfde stijl als Berkeley vrij hippie-achtig. Niet echt groot, wel een leuk balkonnetje met een prachtig uitzicht over Berkeley en SFS in de verte met de Golden Gate Bridge. Het huisje bleek slechts 1.5 miljoen te kosten. Gisteren had ik lekker uitgeslapen en beetje in de bieb gezeten dus dat was een vrij rustig dagje. In de avond zou er een huisfeestje ergens zijn (niemand wist waar). Dus ’s avonds stonden er 50 mensen te wachten voor het I-house om naar het feestje te gaan van iemand die ze niet konden en geen idee hadden waar het was. Uiteindelijk was er dan toch iemand die ongeveer wist waar we moesten zijn en iedereen volgde hem dan maar. Eenmaal aangekomen was het feestje van korte duur. Het huisje was niet echt gebouwd voor zoveel mensen en omdat de buren de politie hadden gebeld waren we snel weer weg daar haha. Dan maar kijken of ergens anders een feestje is! In de buurt zijn ontzettend veel studentenhuizen, die zo uit de film kunnen komen. Er was echter niet echt veel te doen, maar toch maar ergens aangeklopt. En een afspraak gemaakt voor komende vrijdag in zo’n fraternity house voor een groot feestje… dus dat gaat denk ik wel vet worden. Vandaag voor het eerst in mijn leven mijn eigen kleren gewassen, met een beetje hulp :P . Nou wassen stelt niet zoveel voor, gewoon bont bij bont en wit bij wit en HUPPA de machine in. (nee mam ik doe et voortaan niet self als ik weer thuis ben). De kleren moesten echter ergens drogen, maar op mijn kamer was niet echt plaats dus die had ik maar op railing bij het cafeetjes onder gehangen (moet toch creatief zijn). En ook nog voor de eerst keer getennist, wat op zich wel leuk is. Ook heb ik eindelijk een telefoontje gekocht hier voor 15 dollar, zodat ik goed bereikbaar ben ;). Vanavond staat op het programma om een bioscoopje te pakken en als ik weer wat moois mee maak laat ik het jullie weten.

CIAU!

  • 14 Juli 2008 - 07:48

    Mike:

    Ey broertje, het is niet konden maar kenden :P.. wel leuk om te lezen dat het nog steeds allemaal leuk is daar.. en over dat wassen.. wacht maar tot alles een beetje vaal gaat worden doordat je je kleren te vaak hebt gedaan aangezien ze niet schoon worden door op een lage temp. te wassen.. en dan HUPPA zeker gewoon ff een wasje draaien bij 60 graden en dan tot de conclusie komen dat je kleren toch een beetje gekrompen zijn :P :P hahaha.. ey veel plezier daarzo en let een beetje op dat je geen alcohol drinkt daar he.. bent nog altijd geen 21 :).. veel plezier!!!! en ik kijk uit naar het volgende verhaaltje!.. hou van je, je broer

  • 14 Juli 2008 - 09:15

    Sanne:

    Daaaag broertje! Klinkt allemaal heel leuk.. Natuurlijk kleertjes niet pal in de zon leggen he, anders worden ze ook vaal :P. Ik ga vrijdag waarschijnlijk met pa en ma naar de bios (Mamma Mia) + met ma vandaag winkelen.. Spreek je misschien straks weer..
    Dikke kus

  • 14 Juli 2008 - 09:46

    Bente:

    hee basje! klinkt echt super leuk.. wel stoer van je dat je dit bent gaan doen. ik zal je verhalen een beetje bijhouden ;) doe voorzichtig, niet met enge mannen mee gaan hihi! dikke kus bente

  • 14 Juli 2008 - 16:03

    Iris:

    Basje:D
    Super allemaal om je verhalen te lezen, ben blij dat je het leuk hebt daar!
    Je bent natuurlijk daar om te studeren, dus heeeeeeeeel veel succes!!
    xxx Iris

  • 14 Juli 2008 - 16:24

    Kirsty:

    Heeey Studentje,

    er net achter gekomen dat je deze site hebt, super! Ga 'm zeker af en toe checken. Klinkt echt geweldig allemaal!
    Geniet ervan he!!

    Dikke Zoen,
    Kirsty

  • 15 Juli 2008 - 07:32

    Pap En Mam:

    He feestganger. Hoe gaat die. Hoop dat je vanavond (Ned.tijd) weer op msm bent. Geef je dan ff een sms-je?Hier alles ok. Liefs pap en mam

  • 17 Juli 2008 - 07:05

    Romy Aka Konmar Chic:

    BASJEEE!! we mis you!!! nu heb ik niemand meer om mee te praten op t sporten en moet ik nog echt oefeningen gaan doen! hahaha, heel veel plezier nog daar!

    Adios! X Room

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Mijn eerste reis

Studiereis

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2008

Laatste berichtje uit Berkeley!

05 Augustus 2008

Roadtrip!

23 Juli 2008

Take me out to the ball game!

20 Juli 2008

Dagje Fietsen!

13 Juli 2008

WEEK NR. 1
Bas

Studiereis

Actief sinds 15 Juni 2008
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 34238

Voorgaande reizen:

06 Juli 2008 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: