If you’re going to San Fransisico (8) - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Bas Dohmen - WaarBenJij.nu If you’re going to San Fransisico (8) - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Bas Dohmen - WaarBenJij.nu

If you’re going to San Fransisico (8)

Door: Basje

Blijf op de hoogte en volg Bas

10 Juli 2008 | Verenigde Staten, Berkeley

Wouw! Wat een geweldige stad. Gisteren was ik samen met drie italiaanse vrienden naar San Fransisco geweest. We waren uitgestapt op Powell street waar we eerst effe langs de Starbucks gingen voor een bakkie koffie :D. Daarna doorgelopen naar het financial centrum van SFS wat echt enorm is met ontzettend hoge gebouwen. En daarna begon onze erg zware tocht naar coil tower, wat volgens mij iets van een uitkijk toren ofzo is :P. SFS is echt enorm heuvelachtig dus daar aangekomen waren we bekaf. Toch nog even doorgelopen naar Pier 39 wat erg toeristisch is om te eten. Daar kwamen we wat Spanjaarden tegen die ook in het I-House zitten en waar we ons mee samengevoegd hebben. Na een gezellig etentje en drankje ( ja je kan je cola zovaak bijvullen als je wilt (H) ) liepen we terug naar China town. Onderweg kwamen we langs een wel erg mooi hotelletje genaamd The Ritz Hotel, wat de meeste wel bekend in de oren zal klinken. Ik bedoel je bent niet vaak in SFS dus waarom niet naar binnen gaan voor een plasje?? WAT EEN WC!!! Hahaha ... Natuurlijk kon ik het niet laten lekker de toerist uit te hangen en een fotootje te maken om ook aan jullie te laten zien. Voor diegene die ooit van plan zijn er ooit te gaan eten een etentje kost 350 (zonder tax en gratuity) en min. 2 dagen van te voren reserveren. Hahaha! Vervolgens konden we weer doorlopen met een lege blaas en lekker uitgerust te zijn naar de cheese cake factory wat hier blijkbaar erg bekend is. Daar konden we 50 minuutjes wachten tot we een plaatsje hadden, maar het was het gelukkig wel waard (wat een uitzicht!). Inmiddels was het al ergens in de avond en het koelt er erg af ’s avonds dus we gingen maar weer eens terug. Maar de laatste trein ging al om 7 … hmmm wat nu?! Maar effetjes vragen dan… gelukkig was er nog wel een mogelijkheid om via een andere richting te gaan en dan over te stappen om dan zo in downtown Berkeley te komen. Erg gezellig dagje dus! Maar er wordt ook nog wel gestudeerd voor diegene die zich al ongerust beginnen te maken! ’s Avonds is het hier lekker vol in de bieb en het gaat er door tot in de late uurtjes :P .. Eerste les die had ik dan afgelopen dinsdag en beviel erg goed! … Het ziet er wel uit dat ik toch nog redelijk wat kom aan het doen, maar dat hoort er ook bij. Vanmniddag mijn tweede lecture, dus ben weer benieuwd. De plannen voor dit weekend zijn om over de golden gate bridge te gaan fietsen dus dat zal wel heel erg leuk zijn. We wilden ook eens naar een baseball match gaan wat natuurlijk ook enorm leuk is.

De groetjes aan iedereen,

Liefs

  • 10 Juli 2008 - 18:15

    Pap:

    Leuk Bas, duur plasje volgens mij in de Ritz.
    Leuke dag vandaag, goed college en we spreken elkaar weer.
    Liefs xxxxxxxx pap en mam

  • 10 Juli 2008 - 19:42

    Mike:

    Ey broertje, het gaat geloof ik allemaal nog soepeltjes daar zeg!!.. echt super dat je het zo naar je zin hebt!.. hoop dat dat zo blijft maar dat je wel nog een beetje studeert he :P hahahaha x je broer

  • 11 Juli 2008 - 09:04

    Jaimy:

    Basje, blijf ons vooral op de hoogte houden want het blijft toch leuk om te lezen wat jij daar in Amerika meemaakt :D!Je krijgt de groetjes van zo ongeveer mijn hele familie dus die doe ik je bij deze ook eventjes ;)!Alvast succes met fietsplannen, de golden gate bridge zag er bij de onvergetelijke reis waar ik vroeger graag naar keek sjiek uit dus zal vast een fijn verhaal worden!
    x Jaim

  • 13 Juli 2008 - 19:31

    Tirsa!:

    Basjeeee have fun in VS :D

  • 13 Juli 2008 - 20:13

    Edwin:

    Hey jong, ik zie al dat je fun hebt in de VS :) Hou je goed daar en niet teveel achter de dames aan he ;)
    x Ed

  • 13 Juli 2008 - 20:38

    Sanne:

    Ey poepie! Have fun met de waschicks! Gelukkig heb je het naar je zin... Tis wel leuk om die foto's + berichtjes allemaal te lezen, dus hou ons maar allemaal goed op de hoogte he(vooral pap&mam die echt uberbezorgd zijn haha)..
    Kuskus

  • 13 Juli 2008 - 20:42

    Sanne:

    Sorry.. Ben er niet helemaal bij -> bedoel natuurlijk foto's zien he haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Mijn eerste reis

Studiereis

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2008

Laatste berichtje uit Berkeley!

05 Augustus 2008

Roadtrip!

23 Juli 2008

Take me out to the ball game!

20 Juli 2008

Dagje Fietsen!

13 Juli 2008

WEEK NR. 1
Bas

Studiereis

Actief sinds 15 Juni 2008
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 34268

Voorgaande reizen:

06 Juli 2008 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: