Dagje Fietsen! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Bas Dohmen - WaarBenJij.nu Dagje Fietsen! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Bas Dohmen - WaarBenJij.nu

Dagje Fietsen!

Door: Basje

Blijf op de hoogte en volg Bas

20 Juli 2008 | Verenigde Staten, Berkeley

Je kunt hem vanuit hier zien De Golden Gate Bridge. Iedereen kent hem van de plaatjes, maar ik was er woensdag dan echt over heen gefietst. Samen met drie turkse meisjes (allemaal namen die ik niet onthoud :P) en een Nederlandse jongen (Koen) hadden we in SFS de cable car naar Fisherman’s warf gepakt waar we de fietsjes konden huren. Het was toch nog een eindje voordat we er dan eindelijk waren met onderweg nog wat pittige heuveltjes. Wat mooie fotootjes gemaakt onderweg en ja de Golden Gate Bridge paste op de foto (dankzij de breedhoekslens he Ralph). Op de brug stond een flink windje, maar je had er prachtig uitzicht. Na 20 minuutjes waren we dan aan de andere kant van de brug bij het stadje Sausolito. Wat een verschil! Het leek wel of je in Zuid-Europa was. Heel mooie huizen en heel wat dure autootjes en het was er een stuk warmer. Na een lekker terrasje gingen we met de veerboot terug die voorbij Alcatraz ging. In de avond was ik gaat uit eten met Inge, Rik en Koen … part of the Dutch Team :P … Lekker pizzaatje Quatro Staggioni (wat zal me paps jaloers zijn als die de foto ziet ;) ) … Erg goed restaurantje! Het dagje erna had ik een presentatie dus dat betekende vroeg op om 6 omdat ik de presentatie nog moest maken. Na paar uurtjes hard werken had ik een mooie powerpoint gemaakt en was er nog tijd over om effe de stress eruit te gaan sporten dmv een potje squash. Om half 5 was het dan toch echt zover en moest ik presenteren. Het ging gelukkig erg goed dus de extra puntjes voor participatie zijn binnen. Na nog even met de leraar gekletst te hebben kwam ik er ook achter waarvoor de mensen die 24/7 met bordjes zoals SAVE THE OAKS staan hier in de straat van het I-house nou aan het doen waren. Ze hebben daar een grote hut in de bomen waar ze nu dus echt al 1.5 jaar in zitten, zonder ooit op de grond te komen zie http://www.youtube.com/watch?v=WiRY_A4E9Co&feature=related om een idee van de hut te krijgen :P. Afgelopen vrijdag was er nog een party tegenover het I-House in een zogenaamd fraternity house. Echt veels te luxe huizen waar dan een stuk of 30 studenten in wonen (het was het oude huis van de burgemeester van Berkeley). Het was een erg gezellig avond met de dag erna Sacremento en Raging Waters op de planning waar ik in mijn volgende verhaaltje wel wat over ga vertellen ;) ..

Adios,
Veel liefs,

Basje

  • 21 Juli 2008 - 09:05

    Sander&Bart:

    Ej jong, klinkt alsof je toch ook je nodige portie plezier hebt! Gelukkig maar! Maar natuurlijk niet de studie vergeten! Hier is ook alles lekker! Veel regen en geen mooie meiden! Dus dan moet jij maar een extra portie daar pakken voor ons! En hier is ook wel wat veranderd ik(sander) heb nu lekker kort haar! We Wachten op je terug komst dat je de verhalen aan ons kan vertellen die het daglicht niet kunnen verdragen en dus niet op internet mogen worden geplaatst! :P Je weet wel de pikante verhalen!
    Vriendelijk groet! XX Bartje(who's back from italy)&Sander

  • 21 Juli 2008 - 13:51

    Iris:

    Ik las iets over pikante verhalen.. daar ben ik ook wel in geinteresseerd..:P
    Maarja, ook deze heb ik weer gelezen, misschien moet je er toch maar eens over nadenken blogs te gaan schrijven als je terugbent;)
    xxx

  • 23 Juli 2008 - 06:37

    Mike:

    Ey broertje, klinkt allemaal heel erg leuk daar.. hoop wel dat je snel weer met een verhaaltje komt zeg! Hoop je op korte termijn weer eens te spreken!!!.. hou van je x je broer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Mijn eerste reis

Studiereis

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2008

Laatste berichtje uit Berkeley!

05 Augustus 2008

Roadtrip!

23 Juli 2008

Take me out to the ball game!

20 Juli 2008

Dagje Fietsen!

13 Juli 2008

WEEK NR. 1
Bas

Studiereis

Actief sinds 15 Juni 2008
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 34238

Voorgaande reizen:

06 Juli 2008 - 16 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: